wtorek, 12 sierpnia 2008

Historia kołem się toczy

            Rośnie namahistoryczne pokolenie. Po co bowiem uczyć się o czymś, co już było, dawno sięskończyło i teraźniejszości nie dotyczy. Zajęcie żmudne, nużące, wymagającekojarzenia faktów, logicznego myślenia i poznawania czegoś, co czasem w głowiesię nie mieści. Tylko to historia tworzy tak naprawdę to, co dzieje się teraz,to ona pokazała kierunek rozwoju i miejsce na ziemi ludziom, którzy na niejżyją.

            Pierwsza wojnaświatowa, okrutna, wyniszczająca, bezlitosna. Śmierć idąca ze swą kosą i tnącarówno, wszystkich. Deklaracje, że po raz ostatni. Do kolejnej wojny, jeszczeokrutniejszej, bezwzględnej… Wietnam, Zatoka, Irak… Przykłady, przykłady,przykłady… Wojna w Gruzji. Kolejny przejaw imperialistycznych dążeń Rosji. Nie,nie chcę wdawać się w politykę. Jedni są przeciw, inni za. Czemu za? Boprzecież Gruzja kiedyś należała do Rosji, więc Rosja tylko upomina się o swoje.Tym osobom pragnę przypomnieć, tak historycznie, że Polska też do Rosji kiedyśnależała…

5 komentarzy:

  1. to nie tak... to nie żadna Rosja upomina się o swoje... ona robi tylko to, co zrobiło USA reagując na inwazję Iraku na Kuwejt swojego czasu... dokładnie to samo... tylko wtedy Irak był "zły", zaś amerykańscy chłopcy "dobrzy"... teraz usiłuje nam się wmówić, że Gruzja jest w porzo, zaś "ruscy", tradycyjnie zresztą, "niedobrzy"... a przecież Saakaszwili jest tak samo pierdo.lnięty, jak swojego czasu Saddam Husajn... nie... ja nie jestem po żadnej stronie... jestem zawsze po swojej... tylko i wyłącznie...

    OdpowiedzUsuń
  2. ~nigu.blog.onet.pl13 sierpnia 2008 09:03

    Szkoda że w XXI wieku nie można usiąść i pogadać.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dlatego ominęłam całą politykę, którą wymieniłeś. Odniosłam się tylko do zdania ludzi za i ich argumentu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdecydowanie łatwiej by było.

    OdpowiedzUsuń
  5. Chodzi o slowo u mnie mowisz i masz zrobione ,poprawione

    OdpowiedzUsuń