środa, 26 czerwca 2013

Półtoraroczny Dzidziuś

Właśnie tak o niej myślę, jak o Dzidziusiu. Przecież jest jeszcze taka maleńka...
I to moje maleństwo już:
- sama otwiera drzwi
- niestety sama je też zatrzaskuje, a ja za każdym razem się zastanawiam, czy nadal ma palce
- sama ubiera buty, czapkę, spodenki, bluzę, skarpety
- sama je, pod warunkiem, że to coś A nabija się na widelec B trzyma się łyżki w każdej pozycji C jest chlebkiem
- wspina się na wszystko, na szczęście umie też schodzić
- umie stać na jednej nodze
- głośno i wyraźnie domaga się bajek
- woła na nocnik (oczywiście nie zawsze, ale mamy umowę, po każdym udanym dostaje gugu , więc wołanie się nasila)
- zawarła komitywę z kotem, przytula go, przenosi, a kot tylko czeka, aż go puści, uszczerbków na zdrowiu z obu stron brak
- sama się myje, a jak myje ją Tatiś, to pokazuje, co mył (kiedyś wyszło, że pachy nieumyte, nie da się oszukać)
- domaga się mycia zębów
- wie, które poziomki są dojrzała i można je zjeść i te zrywa
- biega, jak szalona, czego efektem są rozbite kolana
- układa klocki bardzo wysoko, ma plastikowe, bo drewniane schowałam (wysypywała je i chodziła z pudełkiem na głowie)
- Osobisty doniósł, że potrafi zejść ze schodów, ja na szczęście tego nie widziałam
- wie, jak włączyć pralkę, wkłada i wyjmuje z niej rzeczy
- z zamiłowaniem zamiata
- wyrzuca śmieci do kosza
- umie zetrzeć mokrą podłogę
- robi kaczorka, czyli składa dziubek tak, że górną wargą dotyka nosa, czym podbija serce mojego brata po raz bilionowy
- wie, jak robi gąska, kura i kukułka

Nie wiem, czy czegoś nie pominęłam, dla mnie niektóre umiejętności są już codziennością, a mogą być jednak czymś nowym.

Moje maleństwo ma 84 cm, 12 kg wiercącego i wszędobylskiego ciałka. W buzi lśni 16 perełek, 16 wyszła 27 maja, teraz na razie przerwa, piątki się nie spieszą.

2 komentarze:

  1. oj :) jaka jestem Pannica :D ciocia tu dzielnie notuje w pamięci jaka jestem Duża a Chrzestny Tata tylko cmoka... szcególnie ochoczo na to wiaderko na głowie ;)

    U nas piątki idą na gwałt...płacz, gorączka, wymioty, biegunka czyli wszystko czego nie było przy całej reszcie :|

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za duża, szczególnie z tymi drzwiami...
      Biedulek, a ja byłam przekonana, że wszystkie ząbki już ma

      Usuń