sobota, 26 maja 2012

Istnieje sprawiedliwość na świecie

Stałam na parkingu przed pewnym dużym sklepem, tuż obok miejsca dla niepełnosprawnych. Stało tam jedno auto uprawnione i dojechało drugie, które znaczka nie miało. Ale blisko wejścia, więc pan musiał zaparkować. Wjeżdżał tyłem i buch. Walnął w słupek oznaczający, że jest to miejsce uprzywilejowane. Poprawił. I znów bach, tum razem mocniej. Z niemałą satysfakcją pomyślałam, że istnieje sprawiedliwość na tym świecie. Ja wiem, że te miejsca są z reguły puste. Wiem, że tam mogą się zmieścić trzy samochody, na dwóch tych wydzielonych. Ale czasem ktoś może tego miejsca potrzebować. Niekoniecznie ktoś z wózkiem inwalidzkim, ale ktoś, kto ma problemy z poruszaniem się i potrzebuje otworzyć szerzej drzwi. Szkoda, że akcja "zabrałeś mi miejsce, zabierz moje kalectwo" nie przynosi rzadych efektów. Chyba mamy więcej niepełnosprawnych myślowo, nie nie intelektualnie, myślowo, niż tych z faktycznym defektem.

8 komentarzy:

  1. Angel, podpisuję się pod tym rękami i nogami! Och, jak ja nienawidzę takich cwaniaczków! Ich głupota mnie boli. Nie rozumiem, jak można nie brać drugiego człowieka pod uwagę, a zwłaszcza ludzi którzy jednak wymagają innych, specjalnych warunków, choćby do zaparkowania. Brrr!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że ich nie boli ich własna głupota. Bo już ręce opadają, a odezwać się strach. Raz to zrobiłam i nie było fajnie

      Usuń
  2. I ja się podpisuję! Ileż to razy widziałam podobne sytuacje. Nie mam pojęcia, dlaczego tak się dzieje, skąd w ludziach tyle cwaniactwa i dążenia do tylko swojej wygody.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że sporo też w tym niemyślenia właśnie

      Usuń
  3. Ja uważam, że powinny być większe kary dla takich. A policja też powinna ich wyłapywać, a nie że przejeżdżają koło takiego i nawet nie reagują

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To już zupełnie inna para kaloszy. Policja na takie rzeczy, jak na kilka innych zresztą też, nie zwraca uwagi, bo mała szkodliwość społeczna.

      Usuń