poniedziałek, 31 lipca 2017

Życie jak malowane Karolina Wilczyńska

Karolina Wilczyńska
Wydawnictwo Czwarta Strona
cykl Stacja Jagodno
rok 2017
198 stron


Żal mi było, gdy przeczytałam czwartą, teoretycznie ostatnią, część Jagodna. Wszystko się domknęło, szło w dobrą stronę, a w moim sercu pozostał żal, że to już, że biały domek ma zamknięte drzwi i już przez nie nic nie zobaczę. Jednak biały domek ma drzwi zawsze otwarte i oto w moje ręce trafiło Życie jak malowane. Karolina Wilczyńska spisuje tylko to, co życie niesie. Nie ma tu cukierkowych historii i rzucania tęczą. Jest świat zły, mroczny, cudowny, namalowany, nierzeczywisty, udawany i taki do bólu realny. A wszystko płynie spokojnie, jak fale jeziora do brzegu, prawie niezauważalnie zanurzając stopy, a potem człowiek już cały jest tam, oddycha tym powietrzem i żyje życiem tych ludzi, jak przyjaciół, którzy przy kawie opowiadają, jak minął dzień.
A teraz minusy. Hrabianka Zuzanna jakoś bardziej mnie w tej części denerwowała swoim podejściem do życia i ludzi. Aż miałam ochotę zabrać jej laskę i trzepnąć po głowie. Ale rozumiem, coraz starsza jest, więc w zrzędzeniu ma ogromne doświadczenie i z dnia na dzień doskonali ten talent.
Jednak największym minusem jest długość książki. A może raczej powinnam napisać "krótkość". Zanim zaczęłam, już skończyłam. Dopisuję Karolinę Wilczyńską do listy autorek piszących za krótkie książki. Jak dobrze, że będzie kolejna część. A jak się skończy, zawsze można zacząć od początku, bo Jagodno nie może się przejeść.

9 komentarzy:

  1. A ja tkwię na drugiej, bo komuś pożyczyłam i nie oddał. Bucyfon.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mogę ci pożyczyć. Trzeba założyć karty biblioteczne. I kary stosować.

      Usuń
  2. Ta pani kojarzy mi się tylko z konkursem, którego nie wygrałam ;)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Polecam "Lokatorkę" J.P Delaney. Połknęłam w jedną noc, genialna!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słyszałam o niej, muszę dopisać do listy :)

      Usuń
    2. A czy faktycznie "czuć ją" tak Ch. Greyem jak piszą w sieci? ;) Bom ciekawa.

      Usuń
    3. To pomyliłam książki, jeżeli tak ;)

      Usuń