poniedziałek, 6 października 2014

Kiedy gasną kolory

Miało być o plejadach, o teatrze poezji. Miało być o Kasandrze... Taki był plan na wczoraj.
A dziś... Dziś nie będzie tej notki. Będzie notka o matce, która odeszła. Odeszła za wcześnie, kiedy miała jeszcze tyle do zrobienia. Tyle łez do otarcia, tyle nocy nieprzespanych, bo dzieci chore. Tyle uśmiechów do obdarowania, tyle pięknych chwil do przeżycia. Nie zobaczy, jak jej dzieci dorastają, nie zobaczy ich miłości, nie zatańczy na ślubie, nie opromieni go swoim uśmiechem i urodą. Nie będzie jej przy ważnych momentach życia.
Dzieci nie zdążą za tyle rzeczy podziękować. Tyle rzeczy nie zdążą powiedzieć i przeżyć z nią. Z tylu rzeczy się zwierzyć, tyle razy się pokłócić i pogodzić. Docenić zdążą, już pewnie zdążyły, bo jej już nie ma.
W nocy, kiedy moje dziecko nie spało dowiedziałam się, że gdzieś tam inne dziecko pewnie też nie śpi, a płacze za mamą. Za mamą, która tych łez nigdy nie otrze, która patrzy z nieba i cierpi, bo jej dzieci zostały same. Bo już ich nie utuli...
Ania Przybylska jest, była starsza ode mnie o zaledwie 6 lat. Młoda kobieta, życie przed nią. I od rana nie mogę się otrząsnąć. Bo mnie też może w każdej chwili braknąć. Nie wychowam dzieci, nie będzie ich przy mnie. Tak mało mamy czasu... Szkoda go marnować na zakazy, stracony czas... W każdej sekundzie chce być ich i dla nich.

Wieczne odpoczywanie racz jej dać, Panie. I miej w opiece jej dzieci i partnera. Niech dadzą radę, niech wyjdą z tego razem...

6 komentarzy:

  1. Pięknie napisane. I jest dokładnie tak jak mówisz, życie jest zbyt krótkie żeby je marnować na kłótnie, głupoty itp. Ja ostatnio też podobne przemyślenia miałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak się do tego dojdzie, to człowieka spokój ogarnia i wszystko się da

      Usuń
  2. Też nie mogę się otrząsnąć... I nie mogę uwierzyć w to, co się stało...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Śmierć nie patrzy na wiek, rak też nie wybiera... Smutne

      Usuń
  3. Mnie to slow zabraklo jak mi B. przy sniadaniu powiedzial...i tez reakcja byla, boze ona miala 3malych dzieci.....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja się pół dnia zbierałam i zebrać się nie mogłam do kupy

      Usuń