poniedziałek, 20 marca 2017

A w wietrzną niedzielę zjeżdżamy pod ziemię

Wczoraj rano wpadłam na świetny pomysł wyjścia z domu. Krynica, Zakopane, cokolwiek. Tylko wieje. Osobistego nie przekonało moje przeświadczenie, że w górach nie wieje, bo nie i już, bo tak mówię. W końcu wymyśliłam. Kopalnia Soli w Wieliczce. Dzieci chcą, super, tylko... bilety 3 dni w przód trzeba kupić, na wczoraj nie było. Osobisty uznał, że pojedziemy, może kupimy na miejscu. Ale tak w drodze myślę... Kopalnia, Wieliczka, zaraz... Jest jeszcze Bochnia! Sprawdzam, nie ma rezerwacji, jedziemy.
W wyniku tego, bardzo spontanicznie zrobiliśmy sobie wycieczkę po bocheńskiej kopalni. Było dużo chodzenia, dużo historii i dużo schodów ;) szczególnie tych przy zjeżdżalni, bo Córa chciała zjechać, Syn też, w efekcie Córa zjechała dwa razy, a Syn raz, bo drugiego nie pozwoliłam. Bałam się, że Osobisty ducha wyzionie biegając do góry. Zjeżdżalnia ma 140 metrów, różnica wysokości 30. Naprawdę jest gdzie zgubić kilka kalorii ;)

Zjazd zjeżdżalnią - dla ciekawych

Filmik nie jest nasz :)

Syn padł zaraz po wyjściu, ja po przyjeździe do domu nie mogłam z auta wysiąść, ale wszyscy byliśmy zadowoleni. A Córa chodziła i sól lizała, na szczęście nie ze ścian, a dostała bryłkę.
Polecam Wam wypad do Bochni, mniej oblegana, niż Wieliczka, jedzie się kolejką górniczą, a potem multimedialnie przenosi się w przeszłość. I ta cudna kaplica św. Kingi. My planujemy pojechać jeszcze nie raz, może na pobyt 3 godzinny, by pojeździć na zjeżdżalni, pograć w piłkę na dole, a może na całonocny :)

8 komentarzy:

  1. Fajna ta zjezdzalnia i te schody :) Dupa maleje od samego patrzenia :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No... to jest przebieżka na 10 piętro, jakby nie patrzeć

      Usuń
  2. U nas byli z przedszkola ostatnio tam mega zadowoleni przyjechali. Ja tez bym pojechala z chęcią jak tylko Karolinka podrośnie troszkę na noc.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wieliczka jestem zachwycona, w Bochni nie byłam ale twój wpis mnie zaciekawił. Cudowny rodzinny dzień -tak lubię!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie umiem porównać, bo dawno nie byłam w Wieliczce, ale tam było super. Żałuję, że nie wzięliśmy wersji z łódkami.

      Usuń
  4. Wieki nie byłam w Wieliczce :) Aż pozazdrościłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Wieliczce też dawno nie byłam i nie umiem porównać. Teraz marzą nam się inne kopalnie :)

      Usuń