sobota, 2 maja 2015

Urlop

Osobisty jutro zaczyna urlop. Trzy tygodnie. Szaleństwo. Już od piątku działamy, a dokładniej to czwartku popołudniu. Mieliśmy działać w środę, bo kwiatki sobie od mamy przywiozłam, ale... Padało. Syn jak wszedł to go wyjęłam... Butki zostały. Odpuściłam sadzenie i wróciłam do pomysłu w czwartek, kiedy troszkę owiało. Wczoraj trochę grabiliśmy darń z zaoranego pola naszego, potem rozrzucaliśmy ziemię do miejsc, gdzie brakuje. Dziś, jako że pada Osobisty wierci w balustradach, potem zakupy. Plan na urlop to elewacja, znaczy ocieplenie i zarzucenie klejem i płytki reszta. A co dalej, się okaże. No i ogród. Dziś zamierzamy zamówić mieszankę na kwietną łąkę. Chabry, kąkol, kminek, dziwaczek i inne kwiatki powszechnie uważane za chwasty na trawniku. Mają zwabić owady, motyle, pachnieć i po prostu być. Do sadu się przyda i dla dziecka na zrywanie.

A oto efekt mojej pracy:


Do zarośnięcia rowu, konwalie, które w moim ogrodzie muszą być i już, i takie coś co na wiosnę kwitnie na różowo. Są jeszcze dwie takie, ale już bez konwalii.


Magnolia i konwalie. Ciekawe, kiedy będę na nie kląć...


Piwonia japońska


Kolejna magnolia, dwupędowa, ale bałam się rozdzielać, tej jestem pewna, że ciemnobordowa


Jeden łuk z boku. Prymule, niezapominajki, orliki, floksy i wiele innych


Z góry


Drugi łuk z boku, pierwsze to bukszpany


Drugi łuk z góry, po lewej stronie wygląda jak dziura, ale tam są cztery hibiskusy, które puszczają pędy bardzo późno.

Z tyłu domu jeszcze mamy kalinę, hibiskusa, bez i dereń z czerwonymi gałęziami i biało zielonymi listkami. Jeszcze trochę chcemy nasadzić, a na tarasie skalniak. Czeka mnie sporo pracy. W czwartek wróciłam brudna jak świnka, ale i zadowolona jak świnka. Lubię to, kurczę, lubię.

10 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Żeby tylko trawa chciała jeszcze urosnąć. Wszyscy tępią, ja chcę :P

      Usuń
  2. To zapraszam po barwinek bo wywalam a mam go jeszcze trochę ;)

    Gdzie zamawiasz mieszankę na "lłąkę"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja mama też wywala. Gdzieś też wsadziłam. Na allegro. Gdzie się podziałaś?

      Usuń
    2. Maila mi podeslij to Ci powiem gdzie ;)

      Usuń
  3. Już sobie wyobraziłam jak wszystko będzie pięknie kwitło! Serce mnie boli, kiedy widzę idealnie nijakie połacie trawnika przed nowymi domami. Bez jednego kwiatuszka, po prostu przestrzenie równiusieńko przyciętej trawy i nic poza nią. Z drugiej strony wiem, że de gustibus i co kto lubi - jeden chce trawę, a inny (ja) ukwiecony ogród. Tak że po prostu mamrolam sobie pod wąsem ;)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do idealnego trawnika to trzeba mieć masę kasy na trawę i na ogrodnika, żeby to kosił :P

      Usuń
  4. Już to widzę oczami wyobraźni...;) Super:)

    OdpowiedzUsuń